Ciekawostki o planecie merkury

Pobierz

Co ciekawe pełny obrót planety wokół własnej osi zajmuje Merkuremu 58d 15h 26min, co powoduje jedną ciekawą anomalię na niebie Merkurego.. Merkury jest prawie połączony ze Słońcem - znany również jako .Merkury - podstawowe informacje o planecie.. Oprócz Ziemi Merkury jest drugą najgęstszą planetą.. Dzieje się to głównie za sprawą wywiewania jej przez wiatr słoneczny oraz jej skład z lekkich pierwiastków.. Merkury jest najmniejszą planetą w Układzie Słonecznym.. Trzeba się chwilę zastanowić, a najlepiej przeczytać artykuł, a jako że większość internautów ogranicza się tylko do nagłówka, zaowocowało to .Merkury to najbliższa Słońca planeta w Układzie Słonecznym, ale mimo to nie jest najgorętsza.. Jądro planety jest zbudowane z żelaza i niklu.Prędkość Merkurego na orbicie to 172 248 km/godz i jest to najszybsza planeta w Układzie Słonecznym.. Rok na tej planecie trwa 88 dni, a jeden dzień odpowiada 58 dniom 15 godzinom i 30 minutom ziemskim.Fakty o Merkurym.. Merkury jest mniejszy od Ziemi.. Trzeba przyznać, że dawno już nie widzieliśmy nowego zdjęcia pierwszej planety od Słońca.. Z tego względu temperatura na powierzchni planety waha się od 100 do 700 K. Szczątkowa atmosfera składa się głównie z .3.. Merkury jest jedną z czterech skalistych planet Układu Słonecznego.. Górna warstwa gleby planety jest reprezentowana przez małe rozdrobnione skały o małej gęstości.9 potwornickich ciekawostek o Merkurym (nie Freddiem) Merkury, niby tak blisko Słońca, a jednak zimno..

Informacje i ciekawostki o planetach dla dzieci.

Masa: 330.104.000.000.000 mld kg (0,055 x Ziemi) Średnica równikowa: 4.879 km Średnica biegunowa: 4.879 km Obwód wg równika: 15.329 km Znane księżyce: brak Odległość orbity od Słońca: 57909227 km (0,39 AU) Okres obiegu planety: 87,97 ziemskich dni Temperatura powierzchni: -173 do 427 ° C Pierwsze wzmianki: XIV wiek p.n.e przez .Bez życia, szorstki i malutki, ale bardzo ciekawy.. Co ciekawe, według ustaleń międzynarodowych Merkurego można oznaczać w skrócie literą ''H'' - od .Jedną z wyróżniających cech powierzchni Merkurego jest występowanie licznych uskoków, czasami rozciągających się na kilkaset kilometrów.Uważa się, że powstały one w wyniku kontrakcji jądra i płaszcza po uformowaniu się skorupy.Największym z nich jest Discovery Rupes, o długości ponad 500 km i wysokości do 1,5 km.W wyniku stygnięcia i kontrakcji wnętrza planety, jej .Strefy z największą liczbą kraterów są najstarsze i mają około 4,1 i 4,2 miliarda lat.. Atmosfera Jowisza ma 5 000 km wysokości.. Otóż Słońce nie porusza się na niebie tej planety, jak na Ziemi.. Starozytni Grecy uważali Merkurego za dwie oddzielne planety.. Zastanów Innym ciekawym faktem około 2-3 planet skalistych.. Pomimo niewielkich rozmiarów rtęć jest .6.. Nazwa planety pochodzi od szybko poruszającego się starożytnego rzymskiego boga Merkurego..

Najlepsze informacje i ciekawostki o planecie Jowisz.

Mimo zewnętrznego podobieństwa do Księżyca, od wewnątrz Merkury jest podobny raczej do Ziemi.. Merkury ma również najwyższą ekscentryczność z orbity wszystkich planet - jego odległość od Słońca waha się w zakresie od 46.000.000 km do 70.000.000 kmZobacz 1 odpowiedź na zadanie: Prosze o informacje o planecie merkury.. Nazewnictwo.. Strefy o małym zagęszczeniu kraterów (najmłodsze) mają natomiast od 3,8 do 3,9 miliarda lat.. Merkury praktycznie nie posiada atmosfery.. Merkury obiega Słońce w 87,969 dni.. 3.Największy księżyc Ganimedes ma powieszchnię większą od planety Merkury.. 28 czerwca 2019 fajnepodroze 0.Ciekawostki o Merkurym.. Jego masa to 0,06 masy naszej planety.Merkury to zresztą naprawdę interesujące ciało niebieskie, które warto poznać bliżej.. Zapraszamy zatem do naszej galerii i poznania kilku faktów oraz ciekawostek o tej planecie.Na żadnej innej planecie Układu Słonecznego nie ma tak dużych wahań temperatur.. Wiatr na Jowiszu wieje z prędkością 360 km/h.. Grawitacja tej planety stanowi 37% grawitacji naszej rodzinnej planety.. Dowiedz się ile ich jest, a także jaka jest największa i najmniejsza planeta Układu Słonecznego.. Szkoła - zapytaj eksperta (1033)Tuż po zbliżeniu do Merkurego kamery nawigacyjne zainstalowane na pokładzie sondy BepiColombo wykonały kilka zdjęć planety..

Poznaj ciekawostki o planetach, o których nie miałeś pojęcia.

Średnica planety na równiku wynosi zaledwie 4 879 km.. Merkury jest znany ludzkości od czasów starożytnych i chociaż data jego odkrycia nie jest znana, pierwsze wzmianki o tej planecie pochodzą z około 3000 r. p.n.e. od Sumerów.. Porusza się po orbicie pomiędzy orbitami Merkurego i Ziemi.. Do grona ciekawostek o Merkurym można zaliczyć fakt, że struktura powierzchni podobna jest do naszego Księżyca - dominują równiny podobne do mórz, jakie znaleźliśmy także na Srebrnym Globie, oraz kratery uderzeniowe.Czytaj dalej: Ciekawostki o planecie Merkury dla dzieci / Udostępnij Tweet.. W dodatku jest najbliżej wszystkich.. Jego nazwa pochodzi od posłańca bogów i nie jest jasne, kiedy została odkryta.. Pierwsza planeta o gęstości w układzie słonecznym po Ziemi.. Najmniejsza planeta.. Wyróżnia ją jednak to, że na jej powierzchni panują zarówno jedne z najwyższych, jak i najniższych temperatur wśród planet Układu Słonecznego.Jedynie 200 kilometrów dzieliło w piątek sondę BepiColombo od powierzchni Merkurego.. Ze względu na niższą grawitację, osoba która waży 100 kg na ziemi, ważyła by tylko 38 kg na powierzchni Marsa, a astronomowie mają dobre wyobrażenie na temat tego, jak pachną inne planety na podstawie ich kompozycji atmosferycznej.Dzisiaj zaczynamy mówić o najmniejszej planecie krążącej wokół Słońca..

Gdybyśmy obserwowali ...Dzień na planecie trwa nieco mniej niż rok Ziemi!

Rok na Merkurym trwa 88 dni, ale dzień na Merkurym to 176 dni ziemskich.. Merkury nie ma księżyców.. Tak zarządziła Międzynarodowa Unia Astronomiczna, zajmująca się między innymi porządkowaniem nazw w kosmosie.. Na cześć boga Wodena planeta została nazwana przez rycerzy zakonu krzyżackiego.. Maja Jowisza jest 2,5 razy większa od wszystkich pozostałych planet Układu Słonecznego.. Z kolei najmniejszą planetą w Układzie Słonecznym jest Merkury.Merkury.. Jako dowód przedstawiamy 10 najciekawszych faktów na temat planety Merkury dla dzieci - niezwykłe odkrycia naukowców.. Merkury, podobnie jak Księżyc, ma również fazy, raz widzimy go jako pełne koło, innym razem jako błyszczący sierp.. Tak naprawdę wszystko się zgadza.. Wenus jest drugą planetą Układu Słonecznego.. Jego masa wynosi 0,0552 Masy Ziemi.. Wenus nie posiada ani księżyców ani pierścieni.. Coś się nie zgadza?. Przeciwnie do planeta Jowisz jest najmniejszy ze wszystkich.Ciekawostki o planetach.. Pole magnetyczne Jowisza jest 14 razy silniejsze od pola ziemskiego .Rok na Merkurym to zaledwie 88 dni Jeden dzień na Merkurym trwa 176 ziemskich dni.. Ostatnie dostarczyła na Ziemię sonda MESSENGER, która celowo rozbiła się o powierzchnię planety w kwietniu 2015 r.Niedawno "Komputerświat" rewelacyjnie strollował internautów.. Co ciekawe pełny obrót planety wokół własnej osi zajmuje Merkuremu 58d 15h 26min, co powoduje .Merkury jest pokryty licznymi kraterami pouderzeniowymi, z których największy, o wiele mówiącej nazwie Kotlina Upałów, ma średnicę 1300 km.. Merkury - najmniejsza (od 2006 roku, kiedy Pluton stracił statusu planety), a najbliżej do naszego głównego Oświetlenie planety w Układzie Słonecznym.Ciekawostki o planetach.. Jego powierzchnia odbija jednak tylko 6% padających nań promieni .Prezentujemy kilka ciekawostek o naszej planetarnej sąsiadce.. Merkury nie ma naturalnych satelitów.. Statek wykonał kilka zdjęć pierwszej planety Układu Słonecznego, jednak na razie udostępniono tylko .. Jest to jedna z pięciu planet, które można dobrze zobaczyć z Ziemi.. Może Ci się spodoba.. 25 lutego 2020 fajnepodroze 0.. Średnica planety wynosi 2439,7 km..